tak nak jadi MANAGER

|
jenuh aku merayu. dah tak tau berapa ribu kali aku mintak. aku dah puas pot pet. aku dah tak larat nak bentangkan hujah.

sekarang aku jadik mangsa org org atasan yg buat aku cam bola.

aku rasa nak menjerit kuat kuat. AKU TAK NAK JADIK MANAGER LAGIK.
walaupun cuma jual AYAM ..hehehee...aku dah tak nak tak nak tak nak.

bulan april aku dah ada alasan kukuh nak bertukar ke kedai lain yg takkan menyusahkan aku carik customer , naikkan sale berpuluh ribu lepas tuh nak buat GP explanation GP dropped.

dorang tak faham citer lagik sampai ke hari ni yg aku ni MENGANDUNG ada DIABETIS.
aku CUCUK insulin macam MAT PET 6 kali sehari. Aku kena buat blood test setiap hari. Aku kenkadang seminggu 2 kali kena pergi HUKM untuk buat HBA1C ..EMPAT kali SEHARI.

aku dapat MC pun aku tak gunakan. Baik konon , nak kerja punya pasal. aku kena masuk wad berbelas hari pun aku LARIiIIII .

aku skang cuma nak minta jadik ASSISTANT dan mintak outlet yg dekat ngan HUKM. Itu jer.

Aku mana ada nak mengader mintak claim ubat tak tentu pasal. Naik gaji , naik pangkat lagi tinggi , bonus lebih , claim OT berlambak lambak.

Dua jer ayg aku mintak....tolong ler faham wahai otao otai AYAMAS. Aku dah jalankan tugas aku masa dipaksa jaga kedai kat kg pandan ni. Naikkan sale dari 30 k sebulan ke 90 k sebulan. Customer aku dah carik dah lekat pun kat sini. Aku dah pulihkan imeh kg pandan yg black list nak kena tutup. Aku dah latih staff aku dengan segala kekerasan ..hehehehe..sampai dah terror merror.

tolong ler faham apa aku nak. Bukan lama kejap jer. Sampai aku beranak jer. Pas tuh anto ler aku gi kedai mana mana pun. Nak naikkan sale...aku janji..aku KOMPOM bleh buat cam kg pandan gak.

semalam aku dapat memo suruh aku tukar GENERAL HOSPITAL ...giler aper!! ..Dua baby aku MATI di tangan doktor kat HUKM. memang tak der rezeki..tapi anak aku mati bukan keguguran...tapi dipaksa mati....aku sakit nak keluarkan anak yg masih hidup usia 5 bulan dlm perut. Anak aku dah 4 bulan baru dapat tau ...KEPALA TAK BULAT , BUAH PINGGANG ROSAK , KAKI TAK MEMBESAR.....aku taknak ...CUKUP ler ak uSAKIT ..anak aku mati terbunuh....

tolong tolong ....YA ALLAH cukuplah balasan atas segala dosa dosa aku dan suamiku yg tak terampun olehMU ...AMPUN kan kami berdua ....

3 comments:

Anonymous said...

Baby yang ni ok ke tak?Kenapa dia orang suruh pergi General Hospital pulak sebab selalunya kalau kes komplikasi mereka terima je .Lebih-lebih lagi sebelum ni dah kat situ.Mintaklah surat dari doktor kat HUKM tu untuk tolong sokong permintaan Vimmiyasmin agar tak jadi Manager tu.Yang penting kesihatan kita dan bayi tu.Tak semua orang faham masalah kita selagi mereka sendiri tak merasainya biarpun dia seorang doktor sekalipun.So, kuatkan semangat dan sentiasa berdoa agar segalanya selamat.Anak sihat,ibu sihat dan keluarga bahagia.Itu yang diharapkan.Sekadar pandangan....

Anonymous said...

pandangan atas tu dari orang Vienna.Salam dari kak shah.

Anonymous said...

Madi:> Sabaq ye kak V... InsyAllah setiap dugaan pasti ada balasan yang baik...:)