Adam Mengamuk - 1

|
Dah masuk Subuh. Suamiku dan anak dari pagi keluar berkerja dan sekolah. Aku tunggu setengah jam lagi untuk  kejutkan Adam.
Suara perlahan aku panggil nama Adam. Tarik selimut lagi. Kuatkan tv panggil lagi.
Suraya pulak bangun dan kejutkan Adam. Aku jerit sikit.
Meggeliat dan mula suruh aku diam. Aku tinggikan lagi suara paksa juga dia bangun dan pergi sekolah.

8.00 pagi aku dah mula rasa panas seluruh muka. Aku ambil air renjis kat muk Adam.
Dia bangun terus tegak berdiri depan aku , angkat tangan nak tumbuk. Aku lari masuk bilik. Dari luar dia suruh aku kelaur kalau aku berani. Suraya leraikan aku ngan Adam.

Aku dari dalam bilik terus membebel dan paksa dia pegi juga sekolah ataupun boleh kemas beg baju balik jer kampung. Jangan lagi duduk rumah aku kalau asyik nak ponteng sekolah setiap hari.

Adam tendang pintu bilik dan tumbuk muker aku. Tumbuk kepala tendang kaki tolak aku sampai terbaring atas katil. Suraya dan Bibik datang sambil menangis leraikan . Dua dua jadi mangsa jugak. Anak aku yg kecik menjerit jerit ketakutan.  Aku capai anak aku , Adam terus nak menendang dan tumbuk kepala aku. Si kecik berdarah hidung terkena sipi tangan Adam.

Aku terus menjerit menghalau Adam keluar dari rumah aku. 

 

**bersambung

 

3 comments:

ro said...

uikk ada org ngamuk??

alang said...

Eh sapa si Adam ni? Suka ati ajer nak mengamuk bila kena paksa pi sekolah?

Anonymous said...

ui.. novel ke nih?

Op