SultanBrunei & Azrinaz Mazhar Hakim

|



KUALA LUMPUR: Bekas personaliti TV3, Azrinaz Mazhar Hakim, 26, selamat diijab kabul dengan Sultan Brunei, Sultan Hassanal Bolkiah, 58, dalam satu majlis tertutup di ibu kota, malam tadi.

Seorang tetamu yang menghadiri majlis berkenaan memberitahu Berita Minggu, majlis akad nikah berlangsung kira-kira jam 8.30 malam dan hanya dihadiri keluarga, sanak saudara dan rakan terdekat kedua-dua pihak.

Azrinaz atau lebih dikenali dengan panggilan Naz mengambil jurusan Diploma Penyiaran di Institut Media Integratif Malaysia (MIIM) atau Akademi TV3 pada 1997 dan bekerja sebagai Eksekutif Wartawan Penyiaran TV3 dua tahun kemudian.

Bagaimanapun, Wartawan Harapan TV3-2000 itu meletakkan jawatan pertengahan Mei lalu dengan alasan untuk menceburi bidang lain. Beliau menerima Anugerah Alumni MIIM pada 2002.

Pernikahan Azrinaz yang sering tampil dalam segmen Buletin Pagi, Berita Terkini dan Buletin 1.30, menjawab teka-teki yang selama ini bertiup kencang.

Pada Februari 2003, Sultan Hassanal Bolkiah bercerai dengan isteri keduanya, bekas pramugari, Mariam Abdul Aziz dan memerintahkan semua gelaran diraja ditarik balik.

Satu pengumuman diraja mengenainya dibuat oleh televisyen negara itu tetapi tidak memberikan sebab perceraian itu walaupun ada khabar angin mengatakan berlaku keretakan dalam rumah tangga baginda.

Sultan Hassanal Bolkiah mengahwini Mariam Abdul Aziz, atau nama asalnya Mariam Bell, wanita kacukan Brunei, Jepun dan Scotland pada 28 Oktober 1981 dan dikurniakan empat cahaya mata iaitu Putera Abdul Azim, Putera Abdul Mateen, Puteri Azemah Ni'matul Bolkiah dan Puteri Fadzilah Lubabul Bolqiah.

5 comments:

Yatt said...

assalamualaikumm
kak yasmin saya link kan blog akak ekk :D

Anonymous said...

sayer pun link kan jugaks..

Anonymous said...

untungnye si naz ni..bini ke 2 lagi..dulu satu kolej dgn i..satu kelas lagi..bagusler hidup bermadu..apa apa pun semoga pandai jaga diri dan nama suami

Anonymous said...

shud she be lucky enuf 2 marry him?

all in all, d world is so unpredictable..

Anonymous said...

hmmm gimana perasaan eks wife yg kmrn ya?? :)
apalgi anak-anaknya :)
ternyata hehe hidup bergelimang harta belum tentu memberi bahagia hehe
Alhamdulillah Alhamdulillah Alhamdulillah beta hidup sederhana namun penuh dengan bahagia dan ni'mat ketulusan dari DIA hehe amin :)
btw congrate lah buat naz, buat yang mulia dan semua yg menikah atas nama cinta :)