mUhiBbAh MALAYSIA

|
Pagi tadi sepanjang jalan area PandanJaya ,aku tenguk bendera Malaysia dah dikibarkan kat tiang tiang lampu. Yerlah kat rumah aku ada pejabat wakil rakyat. So semangat MERDEKA mesti tinggi.Tapi ada jugak bendera yg dah kena curi walaupun baru berapa hari dipasang.Tak senonoh sungguh.
Semangat ada tapi curi bendera. Benci aku bebudak perangai mcm tuh. Ada dulu pasang kat motor atau keta pastuh pegi race.

Sampai kedai aku cari balik bendera tahun lepas. Aku nak pasang takut nak panjattinggi. Aku cari cellophanetape ,aku tampal jer kat gondola gardenia.
Dari luar nampak meriah ler jugak kedai ngan semangat Malaysia aku.

Baru kejap tadi 7.40pm , ada tiga bebudak lelaki. India Cina dan Melayu ...umur dalam Tkt 5. Yg budak melayu tinggilampai , gigi besi dan bercermin mata.Yg cina pendek gempal sket rambut tajam terabur. Yg budak india kurus tapi tak tinggi sangat.
Yg paling mengkagumkan aku ialah....dorang nak beli 2 plate nasi ada free air kombo RM 9.00. Tapi dah habis. So aku suggest yg RM 5.50 tapi air tak ada. Lg pun baru keluar oven. Panas dan menyelerakan.
Tetapi....rupa rupanya dorang share duit bertiga sbb nak dinner kongsi bertiga sebelum masuk tuition kat atas kedai aku. So sebab tak cukup duit sangat lagi RM 6.50 dorang agree sama sama tak payah makan nasi dan beli OREO dan minum air tin untuk alas perut.

Aku betul betul nampak mcm iklan petronas kat TV tapi versi terbaru. Dan inilah pertama kali depan mata aku 3 kaum dah macam adik beradik ditengah kotaraya KL ni.
Aku rasa mcm kameraman tengah rakam dorang buat iklan. Rasa nak menitik airmata aku nengok semangat adik beradik dorang walaupun lain darah lain bangsa dan agama.

Esok kalo bebudak bertiga tuh masuk lagi kedai aku , aku rasa nak suruh dorang SENGIH SENYUM GELAK. Nak tangkap gambo dorang ler !

MALAYSIA MALAYSIA MALAYSIA !

3 comments:

Leyla Shuri said...

vyasmin, klela tengah mencari lagi password, kedua2 shoutbox yg hilang tu. Yasmin nak tunggu sampai bila ye? Tunggu ye kejap lagi.

Hazelinesnow said...

Aiks .... tagboard telah hilang ... lalu saya singgah dan tinggal pesanan di sini saja ... KERANAMU VIMMIYASMIN

Anonymous said...

ya allah lama giler tak nampak ini orang!!! tup2 anak dah 4.. alhamdulillah...

ingat lagik tak kat semut? dulu masa visit tgh pregnantkan semut jr.. skrg semut jr dah 9 bulan. selama tuh laa yasmin ilang uhuk.. nak pi carik tatau kat maner hihihihi

MERDEKA!! MERDEKA!! MERDEKA!!
yalah kan cam iklan petronas dak 3 org tuh..