makan MAKAN makan

|









Sejak anak dah bertambah , aku jadi semakin penat dan asyik lapar je.

4 suara
4 jeritan
4 jenis makanan
4 almari baju
4 dan 4 dan 4 dan macam macam 4

Aku sekarang dah jadik begitu asyik nak makan.
Pagi - Meehoon Soto & Pegedil
11am - Buah Tembikai or HineyDew Taiwan 2 Hiris.
1 pm - Nasi Separuh/Rendang Kaki Ayam/Sayur or Nasi/IkanKeli CiliPadi/Sayur
3pm - Pisang Goreng 2 ketul or Keropok Lekor RM 1.00
6pm - Steamboat RM 3.00 (4 cucuk)
9pm - makan nasi kat umah yg laki aku masak pukul 3pm.
11pm - Buah or Kek or Biskut or g lepak kedai makan kueyteow.

Hua hua hua. Menakutkan betul. Aku pun heran camner aku bleh kuat makan. Tuh belum lagi AIR CINCAU / LIMAU / SIRAP BANDUNG / TEH AIS . Sehari punya AIR ni.

Aku bangun 3am , melayan si kecik 6 bulan. Dah mmg baby bangun kol 3am nak menyusu. Lepas tuh si kakak pulak bangun menyusu pukul 5am. Kakak siap nak pegi sekolah pukul 6am. Lepas Subuh aku tidur sampai pukul 7.30am.
Kalau keja pagi , aku pegi keja kol 8.30 terus MAKAN. Kalau masuk pukul 12.30pm, sambil masak aku dah belasah sambil sambil masak.
Aku pulak jenis kuat minum. Yerlah..org kencing manis minum 2 jam sekali berlambak lambak. Asyik nak minum je.

Berat aku sekarang 57 - 58 kg. Kalo 60kg aku dah kena SOUND ngan endocrine kat HUKM.
Dengan berat yg semakin sarat, aku tak tau bila aku nak STOP makan berlambak cam ni.

Kenkadang teringin nak makan macam macam. Dan aku selalunya memenuhi keinginan nak makan aku tuh dengan meriahnya.

Nak makan SATE KUALA LUMPUR pegi Bandar Baru Ampang.
Nak makan marinara/vongole/spaghetti/ cari AbgLan kat Damansara Indah.
Nasi Ayam g lepak kedai Linda Onn
Yong Tau Foo pegi kat depan Ampang Puteri.
Porridge ngan Lauk Pauk nya g kat Taman Dagang.
Nak makan kuih muih gi kat Taman TAR kat SPAC Ampang
Nak makan steak murah ...g kat Taman Putra Ampang.

Laki aku pakar memasak. Mmg lagi sedap makan apa yg DADDY masak. Dan DADDY mmg pandai masak apa yg aku suka makan.

Dan aku juga ada begitu banyak pilihan tempat tempat makanan kegemaran ni. Yg mahal tak boleh sebut. Tak baik RIAK nanti jadinya.

Memang hobi aku MAKAN agaknya.

1 comments:

Anonymous said...

tak pe min, makan selagi boleh bagi. selagi sihat makan je apa nak. apa susah, kalo rasa2 nak produk utk kuruskan badan kan i ada. jgn le lupa kat kawan u yg sorang ni....macam2 ada....:)