Passport Daddy

|
Kelmarin lepas kerja pagi , aku suami anak anak bergegas dgn kelam kabutnyer menuju ke Kuantan Pahang.

Kisahnya cuma sikit jer. Nak minta tolong ORG DLM kat Imigresen sana tolong tepon Imigresen kat KL. Nak cepatkan proses buat passport hilang si Daddy.

Sampai lebih kurang dlam DUA JAM 15 BELAS MINIT sahaja. Perghhhh....bangger giler aku ..bukan sebab keter aku POWER...hehehee..tapi HIGHWAY BARU. Itu pun Daddy ngan lemah lembutnya bawak 90 - 100 jer...Lepas aku sound suruh speed 110 - 120 baru ler laju sket. Tuh pun dah nak sampai.

SO ..semalam sebelum tengahari dah setel. Kompom passport my larling bleh siap hari ini. Esok gi amik jer kat Kompleks Wilayah.

So aku bersyukur....satu masaalah dah selesai. Tapi aku ingatkan Daddy...lepas nie banyak lagi halangan. Nak medical check up , nak kena gi Kursus Haji Mengejut , nak kena bayo semer utang utang...

Esok jugak passport Daddy akan dihantar ker Arab Saudi untuk proses cop permit kerja.

Esok jugak surat rasmi tawaran dan syarat syarat akan Daddy tandatangani.

Dan aku ...berjaya meREDHAkan segala galanya. Aku kan belajar jadik isteri tanpa suami...jaga anak anak...uruskan segalanya sendiri.

Dan jugak lepas nie nak kena pergi renew lesen keter yg dah dekat setahun mati.

Aku kena jugak bawak keter...takot pun belasah jer...hu hu hu

Untuk Daddy...

walaupun coretan ini Daddy tak pernak baca...Mummy mendoakan Daddy dapat apa yg Daddy idamkan. Yg terbaik untuk diri Daddy sendiri dan rezeki untuk anak anak.

Mummy sayang Daddy

0 comments: