MOYANG 80 tahun

|
- 1-5 September 2005

Balik rumah MOYANG anak anak Kg Baru Jerantut Pahang.
Tunjukkan pada anak anak KERBAU LEMBU AYAM ITIK .
Mandi subuh dengan air telaga / air bukit.( Sebab rumah MOYANG walaupun dah merdeka, air paip selalu PUTUS.)
Panjat pokok rambutan , cari manggis , rambai , langsat , dokong .
Pegi kolam ikan jiran MOYANG , dapat sedekah ikan PATIN . JELAWAT , TALAPIA.
Menikmati kesejukan KABUS pagi , rumah MOYANG diapit oleh dua bukit hutan tebal.
Tiada siaran TV kecuali kalo ada ASTRO. Tiada langsung signal untuk frekuensi radio.
Jarak rumah MOYANG ngan rumah org lain jalan kaki 5 minit.
Nasi Lemak RM 0.50 sahaja.
Petik pucuk ubi. KEMAHANG ...sedap giler masak tempoyak.
Bakar ikan guna kayu pokok rambutan, manggis dan kayu aku tak tau pokok apa.
Dapat TEMPOYAK pemberian MOYANG MOYANG jiran MOYANG anak aku 3 kg. (3 botol neskepi)


MOYANG dah berumur 80 tahun. Tinggal seorang diri sebab tak nak dok rumah org lain. Kalo demam baru ler terpaksa gak berjauhan dari pondoknya.

Aku panggil WAN. Nama MOYANG ...SITI AISHAH BINTI BAADAT.

Aku memang SAYANG sesungguh pada WAN aku. Aku cucu pertama dan anak aku CICIT pertama. MOYANG ni IBU kepada ABAH aku.

Nanti aku masukkan gambar MOYANG aku.

4 comments:

Anonymous said...

patut la ilang...dia pi coti2 kat kg rupanyer...gi bermanjer2 ngan moyang ehh? hehehe

Anonymous said...

bertuahnya moyang masih hidup lagi

Anonymous said...

salam min, update..jgn tak update..ekekeke

Anonymous said...

salamz kak min...

ner ilangnyer tagbot tue? cmner nk nyibuk2 ni erk? kekkeke